کاربرد سنگ مرمر برای دکوراسیون داخلی (ایده‌های تصویری جذاب)

سنگ مرمر: زیبایی بی انتها در دکوراسیون داخلی

استفاده از سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی ساختمان، قدمتی طولانی دارد؛ از مجسمه‌های یونان باستان گرفته تا فضاهای مدرن با طراحی دقیق، مرمر همواره نمادی از ظرافت و تجمل بوده است. این سنگ دگرگونی نسبتا متراکم با تنوع بالای طرح و رنگ و ظاهر شفاف خود توانسته در طی سالیان متمادی محبوبیت خود را حفظ نماید. در حالی که در گذشته سنگ مرمر فقط برای دکوراسیون ساختمان‌های لوکس و مجلل مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این روزها جزء پرکاربردترین مصالح ساختمانی در کشور ما محسوب می‌شود. با استفاده از دستگاه اسکنر سنگ می‌توان جزئیات سنگ را بهتر مشاهده کرد و رنگ بندی سنگ مرمر را دقیق‌تر سورت کرد.

تنوع در طرح و رنگ، ماندگاری بالا و زیبایی سنگ مرمر، از مهم‌ترین عوامل استفاده از این سنگ در دکوراسیون داخلی هستند.

بیشتر بخوانید: سورت بندی سنگ چیست؟

ویژگی‌های سنگ مرمر؛ علت استفاده از سنگ مرمر برای دکوراسیون داخلی

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که در شرایط فشار و دمای بالا از سنگ آهک تشکیل می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد سنگ مرمر (هم از نظر زیبایی و هم از نظر فیزیکی) به محبوبیت آن در دکوراسیون و معماری داخلی کمک شایانی نموده است.

از جمله قابلیت‌های سنگ مرمر که منحصر به فرد است عبور نور از آن است. از این ویژگی در دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار استفاده می‌شود. در ادامه مطلب تصاویری از نورپردازی سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی نیز قرار داده‌ایم.

مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ مرمر عبارتند از:

  • رنگ‌ها و الگوهای متنوع: سنگ مرمر در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها وجود دارد.
  • درخشش: سنگ مرمر به دلیل درخشش طبیعی خود که ظاهری مجلل به آن می‌بخشد، شناخته شده است.
  • دوام و طول عمر
  • مقاومت در برابر حرارت
  • تطابق بالا با بافت‌های دیگر خانه
  • کاربردهای متنوع؛ از جمله پوشش کف، میز آشپزخانه و حمام، شومینه، مجسمه، کفپوش، مبلمان و روکش دیوار.

کاربرد سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی

سنگ مرمر یک متریال همه کاره و شیک برای استفاده در فضای داخلی ساختمان است. ایده استفاده از سنگ مرمر تنها در فضاهای بزرگ، سرد و بی روح مدت‌هاست که از بین رفته است. امروزه سنگ‌های مرمر می‌توانند در فضاهایی با متراژ و سبک‌های معماری مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به چند مورد از کاربردهای سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

سنگ مرمر برای آشپزخانه

آشپزخانه، قلب هر خانه است و کاربرد سنگ مرمر در دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند آرامش و ظرافت آن را چندین برابر کند. استفاده از سنگ مرمر به عنوان پیشخوان، یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از سنگ مرمر است. اسلب‌های مرمر بیشتر در آشپزخانه‌ها، میزهای غذاخوری و اتاق نشیمن دیده می‌شود.

مرمرهای رنگ روشن معمولا برای طراحی دیوارهای آشپزخانه استفاده می‌شوند. توجه داشته باشید که در بخش‌های بین دیوارها و دیوار پشت سینک می‌توانید از سایر سنگ‌های ساختمانی استفاده کنید تا ظاهر متنوع‌تر و جذاب‌تری داشته باشید. بنابراین اگر قصد دارید دکور آشپزخانه خود را به روز کنید، سنگ مرمر را در صدر لیست قرار دهید.

استفاده از سنگ مرمر در آشپزخانه | آیوا

سنگ دیوار مرمر

استفاده از سنگ مرمر برای دکور دیوارها ایده خارق العاده‌ای است. دیوارهای مرمری بسیار براق هستند و این ویژگی،  ظاهری لوکس و شیک به فضای داخلی شما می‌بخشد. سنگ مرمر با تنوع بالای رنگ و طرح ، گزینه بسیار مناسبی برای دیوارهای داخلی ساختمان و یا دیوارهای پشت شومینه است.

گزینه‌های مختلفی برای انتخاب این سنگ برای فضای داخلی ساختمان وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و سایر چیدمان‌ها و رنگ‌های ساختمان خود، سنگ مرمر مورد نظر را انتخاب کنید.

استفاده از سنگ مرمر برای دیوار|آیوا

سنگ مرمر برای کفپوش

اگر دیوارهای مرمری شما را هیجان زده نمی‌کند، سنگ کف مرمر گزینه دیگری است که طراحان داخلی اغلب توصیه می‌کنند. سنگ مرمر برای کف هنگامی که به درستی با عناصر دیگر نظیر مبلمان ترکیب شود، یک دکوراسیون رسمی و در عین حال شیک و ظریف ایجاد می‌کند.

مبلمان مرمر

مبلمان مرمری حس بی نظیری از تجمل و لوکس بودن را به اتاق نشیمن اضافه می‌کند: چهارپایه‌ها، ست میزهای قهوه خوری، میزهای کناری (میز عسلی) و میز ناهارخوری، جلوه خاصی به فضا می‌بخشد. در محیط های کاری، مبلمان مرمر می‌تواند قدرت، ثبات و اقتدار  شما را نشان دهد. یک میز مدیریت یا یک میز کنفرانس بزرگ همراه با مبلمان و لوازم جانبی مناسب می‌تواند ظاهر بسیار چشمگیری ایجاد کند.

لوازم جانبی و دکور

اگر هیچ یک از موارد فوق برای شما جالب نیست، مطمئناً می‌توانید به لوازم جانبی و تزئینات مرمر روی بیاورید. استفاده از سنگ مرمر به عنوان لوازم جانبی و دکور شامل استفاده از مجسمه‌های مرمری، آباژور، قفسه کتاب یا تابلو، گلدان و … است.

چراغ از سنگ مرمر، دکوری سنگ مرمر

سنگ مرمر برای حمام و سرویس بهداشتی

مرمر می‌تواند در بخش‌های مختلف حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد و فضایی متفاوت ایجاد کند. با انتخاب سنگ مرمر در چند رنگ هماهنگ یا متضاد برای وان حمام، سینک روشویی، دیوار پشت سینک، سقف و … می‌توانید ظاهر خاص و خیره کننده‌ای به سرویس بهداشتی خود ببخشید.

استفاده از سنگ مرمر در سرویس بهداشتی و حمام

شومینه مرمری

شومینه مرمری می‌تواند یک ایده ناب برای مکان‌های عمومی، ویلاهای لوکس و حتی آپارتمان‌های معمولی باشد. زمانی که دیوار مجاور با همان سنگ مرمر دیوار شومینه پوشانده شود، نتیجه نهایی چشمگیرتر خواهد بود.

سنگ مرمر برای اتاق خواب

اتاق خواب یکی دیگر از قسمت‌های مهم ساختمان است که با ایجاد تغییراتی در کف و دیوارها می‌توان آن را بسیار زیباتر و شیک‌تر کرد. سنگ مرمری که برای کف و دیوار اتاق خواب خود استفاده می‌کنید، باید رنگ جذابی داشته باشد. با توجه به سلیقه شما ممکن است رنگ سنگ دیوار متفاوت و یا با سنگ کف اتاق یکی باشد.

با انتخاب ترکیب مناسب برای دیوارها و کف اتاق خواب، می‌توانید تغییر فیزیکی خیره کننده‌ای در اتاق خواب خود ایجاد کنید. سنگ مرمر در طراحی داخلی اتاق خواب نیز کاربرد دارد. در انتخاب سنگ‌های مرمر کف در اغلب موارد سنگ‌های مرمر روشن‌تر پیشنهاد می‌شود زیرا انعکاس نور بر روی این سنگ‌ها اتاق را روشن‌تر و بازتر نشان می‌دهد.

ستون‌ها

هزاران سال است که از سنگ مرمر برای ساختن ستون‌های داخلی ساختمان استفاده می‌شود. دوام و استحکام بالای سنگ مرمر باعث شده که یک گزینه ایده آل برای نصب بر روی ستون‌های خانه باشد. سنگ مرمر به خوبی تراش و جلا داده می‌شود و با توجه به سبک معماری مورد نظر شما می‌تواند برای ایجاد یک فضای مدرن یا کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد.

ستون سنگ مرمر

سنگ راه پله مرمر

جنس سنگ راه پله داخلی ساختمان نه تنها از نظر زیبایی بلکه از نظر ایمنی و کارایی نیز اهمیت دارد. ویژگی‌های قابل توجه سنگ مرمر (استحکام، تنوع رنگ و ظاهر شفاف)، آن را به یک گزینه ایده آل برای استفاده در راه پله داخلی ساختمان تبدیل کرده است. برای راه پله داخلی ساختمان می‌توانید از سنگ مرمر روشن، تیره یا سنگ‌های مرمر با رنگ متضاد استفاده کنید.

جمع بندی

در میان متریال‌ مختلفی که در دکوراسیون داخلی قابل استفاده هستند، موارد معدودی وجود دارند که همانند سنگ مرمر با گذشت زمان همچنان محبوب و پرکابرد باشند. سنگ مرمر با دارا بودن استحکام بالا، تنوع رنگ و ظاهر شفاف می‌تواند انتخاب لوکس و ظریفی برای بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان باشد.

تطبیق پذیری بالای سنگ مرمر با سایر بافت‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی و همچنین سبک‌های مختلف معماری باعث شده که این سنگ به یک جزء ماندگار در طراحی داخلی ساختمان تبدیل شود.

عکس استاندارد

در دستگاه اسکنر آیوا برای عکس برداری، از دوربین های کالیبر شده استفاده شده که باعث می شود عکس سنگ با رنگ واقعی آن در شرایط استاندارد کاملا برابر باشد.
با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط نور دستگاه در دراز مدت وجود دارد، اسکنر در ابتدای روز وضعیت نور دستگاه را چک می کند تا در صورت نیاز نسبت به تغییر ال-ای-دی ها اقدام گردد. بدین صورت اسکنر آیوا همیشه رنگ واقعی سنگ را اسکن می کند و اگر یک سنگ توسط دو اسکنر آیوا اسکن شود، عکس آن ها کاملا یکسان خواهد بود.

Standard
|

Standard —

هوش مصنوعی

سنگ های تولیدی کارخانه با سایز زیر یک متر به علت تغییرات رنگ در اسلب ها، نیاز به دسته بندی و سورت شدن بر اساس رنگ دارند که معمولا در کارخانه ها توسط کارگران انجام می شود. این روند به علت تغییر رنگ سنگ ها در طول روز به علت جابجایی خورشید، خستگی چشم کارگران و دلایل دیگر معمولا با خطا همراه می باشد.
دستگاه آیوا با استفاده از هوش مصنوعی که مخصوص سنگ های هر کارخانه ساخته می شود کار سورت کردن را با دقت بسیار بالا انجام می دهد و عدد سورت آن بر روی سنگ چاپ می شود که به راحتی قابل دسته بندی است. هوش مصنوعی آیوا قابلیت سورت کردن تمامی رنگ ها را در صورت سفارش کارخانه دارد.