مزایای عکس برداری با کیفیت در صنعت سنگ

عکس برداری از سنگ

برای آنکه بتوانید بهترین و دقیق‌ترین عکس‌ها را از سنگ‌های تولیدی خود بگیرید، نباید به یک عکسبرداری معمولی اکتفا کنید. شرایط محیطی، فاصله نامناسب دوربین با سنگ، تنظیم نبودن دوربین و … همگی می‌توانند بر کیفیت و وضوح نهایی عکس‌ها تأثیر بگذارند و جزئیات و ویژگی‌های قابل توجه سنگ را از قلم بیندازند. به همین خاطر عکس برداری با کیفیت در صنعت سنگ، اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه خواهیم گفت که دستگاه اسکنر سنگ آیوا با برخورداری از کیفیت عکس  ۱۰۰dpi و استاندارد D50 کالیبر رنگی، بهترین دستگاه اسکن سنگ با کیفیت خیره کننده است. اما محبوبیت این دستگاه تنها به این دو ویژگی محدود نمی‌شود. برای اینکه درباره دستگاه اسکنر سنگ آیوا بیشتر بدانید می‌توانید روی لینک درج شده کلیک نمایید.

مزایای عکس برداری با کیفیت از سنگ

عکس برداری با کیفیت از سنگ‌ها هم برای کارخانه دار و هم برای مشتریان مزایایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • مزیت برای کارخانه‌ دار:

اولین و مهم‌ترین مزیت عکسبرداری با کیفیت از سنگ‌ها آن است که کارخانه‌ دار می‌تواند از عکس‌های با کیفیت برای دیجیتال مارکتینگ استفاده کند و عکس‌ها را به مشتریان خود در هر جای دنیا نشان دهد. به عنوان مثال می‌تواند عکس‌های با کیفیت را برای مشتریان ارسال کند، آنها را در سایت قرار دهد، در انبارداری از آنها استفاده کند و …

  • مزیت برای مشتری:

خیلی از مشتریان دوست دارند بافت، ترک‌ها و خطوط سنگ را با دقت ببینند. گاهی اوقات سنگ می‌تواند ذره‌های برنجی داشته باشد که با رنگ سنگ متفاوت هستند. هنگامی که کیفیت عکس پایین باشد، این ذرات به هیچ وجه مشخص نخواهند شد و مشتری نمی‌تواند طرح و رنگ واقعی سنگ را تشخیص دهد. کیفیت بالای عکس باعث می‌شود که مشتری بتواند تمام خطوط و جزئیات سنگ را حتی بدون زوم کردن به راحتی ببیند.

  • مزیت مشترک:

مشتری یا کارخانه دار اگر کارهای معماری انجام دهند، می‌توانند عکس با کیفیت از سنگ‌ها را برای کارهای معماری به صورت رندر استفاده کنند. به عنوان مثال می‌توانند این عکس‌ها را در 3DMAX یا سایر نرم افزارها بگذارند و یک رندر زیبا از آن بگیرند.

حتی اگر تمایل نداشته باشند که عکس را رندر کنند، می‌توانند با برخی نرم‌افزارها عکس را کپی و پیست کنند و در مقطعی که می‌خواهند قرار دهند. این مزیت هم برای کارخانه دار است و هم برای فبریکتور (کسی که سنگ را می‌بُرد، تراش می‌دهد و کار CNC انجام می‌دهد) و معماران اهمیت دارد.

عکس کالیبره چیست؟

کالیبره کردن فرآیندی است که باعث بهبود وضوح و کیفیت تصاویر می‌شود و برای انجام عکس برداری با کیفیت، اهمیت بسیاری دارد. با کالیبر رنگی دستگاه، شما می‌توانید رنگ واقعی سنگ در شرایط استاندارد را ببینید.

تقریبا تمام دستگاه‌های اسکنر سنگ به مشتریان خود اجازه می‌دهند که پس از گرفتن عکس، RBG (Red Blue Green, Saturation, Brightness ) و سایر مشخصات عکس را تغییر بدهند و در واقع تمام تغییرات مورد نظرشان را روی عکس اعمال کنند؛ درست مانند کارهایی که ما با عکس‌های اینستاگرام خود انجام می‌دهیم اما این اصلا خوب نیست!

تغییر RGB عکس سنگ

در عکس بالا نمونه‌ای از این تغییر مشخصات سنگ را مشاهده می‌کنید. عکس مربوط به یک شرکت ایتالیایی بوده که تغییر مشخصات عکس سنگ همچون نور، RBG و… را همچون یک مزیت اعلام می‌کنند!

به عنوان مثال آنها می‌توانند عکس یک سنگ کرم رنگ تیره را روشن کنند و آن را به سنگ کرم سفید تبدیل کنند. سپس به مشتری بگویند که رنگ سنگ کرم روشن است و طبیعتا قیمت بالاتری دارد (زیرا سنگ‌های رنگ روشن به طور کلی گران‌تر از رنگ‌های تیره هستند). در واقع آنها با دادن اطلاعات غلط به خریدار، سود بیشتری کسب می‌کنند که اصلا منصفانه نیست.

علاوه بر این، عکس برداری با دوربین در ساعات مختلف روز و شرایط آب و هوایی متفاوت (مانند هوای ابری یا آفتابی) روی رنگ عکس تأثیر می‌گذارد و از دقت آن می‌کاهد.

آیا صفحه نمایش نیز باید کالیبر رنگی باشد؟

علاوه بر کالیبره بودن دوربین لازم است صفحه نمایش مشتری نیز کالیبر رنگی باشد. با اینحال برای مواردی که صفحه مشتری کالیبر رنگی نیست نیز راه حلی وجود دارد. این کار توسط دستگاه خاصی انجام می‌شود (در عکس سوم) که با قرار گرفتن روی مانیتور، آن را کالیبره می‌کند و این کالیبره بر اساس نرم افزار مخصوص همان دستگاه انجام می‌شود. به عنوان مثال کالیبر D65 نیز وجود دارد که توسط آن می‌توانید مانیتور را به آن استاندارد کالیبر کنید.

هنگامی که عکس‌ها و مانیتور هر دو کالیبره باشند، شخص می‌تواند رنگ و جزئیات سنگ را به طور دقیق ببیند که یک استاندارد کلی برای عکس‌ها، مشتریان و معمارها خواهد بود. لازم به ذکر است که در پروژه‌های حرفه‌ای، معمارها هم باید صفحات کاملا کالیبره داشته باشند. کالیبره رنگی برای دستگاه‌های دیگری نظیر پرینتر نیز انجام می‌شود.

دستگاه اسکن سنگ آیوا

دستگاه اسکنر سنگ آیوا به گونه‌ای دیزاین شده است که کیفیت عکس ۱۰۰dpi باشد. شاید برایتان جالب باشد که چرا این عدد را انتخاب کردیم! دلیلش این است که وقتی یک فرد با قد متوسط ۱۷۰ سانتی متر به سمت پایین (زمین) نگاه می‌کند، کیفیت چشم او معادل ۱۰۰dpi خواهد بود و این مقدار با عکس‌های گرفته شده توسط دستگاه ما برابری می‌کند. بنابراین فرد می‌تواند بدون نزدیک شدن به عکس نیز اکثر جزئیات سنگ را ببیند. همچنین اگر روی عکس زوم کند، انگار عملا در حال نزدیک شدن به سنگ و نگاه کردن به آن از نمای نزدیک است.

دستگاه‌ اسکنر سنگ آیوا بر اساس استاندارد D50 کالیبر رنگی شده است. درواقع اسکنر آیوا با پالت‌های رنگی با استانداردهای جهانی D50 عکس برداری و فیلم برداری است که در آن، هر رنگ دارای یک RBG مخصوص به خود است. با دانستن RBG مخصوص هر رنگ هنگامیکه دوربین را کالیبره می‌کنیم، خود دوربین تشخییص می‌دهد که رنگ‌ها باید چقدر تغییر کنند تا با استاندارد D50 مطابقت داشته باشند.

جمع بندی

عکس برداری با کیفیت از سنگ‌ها به بازاریابی اینترنتی بهتر و ارائه راحت‌تر سنگ‌ها به مشتریان کمک می‌کند. تمام جزیات و بافت‌های سنگ در عکسبرداری با کیفیت ثبت شده و رنگ‌های هر عکس با استانداردهای یک پالت رنگ بخصوص مطابقت داده خواهد شد.

همانطور که در توضیحات بالا گفتیم، دستگاه اسکنر سنگ آیوا دارای استاندارد D50 کالیبر رنگی بوده و کیفیت عکس‌ها ۱۰۰dpi است. این دو ویژگی اصلی باعث می‌گردد که نتیجه نهایی فوق العاده واقعی، دقیق و باکیفیت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت آیوا در تماس باشید.

عکس استاندارد

در دستگاه اسکنر آیوا برای عکس برداری، از دوربین های کالیبر شده استفاده شده که باعث می شود عکس سنگ با رنگ واقعی آن در شرایط استاندارد کاملا برابر باشد.
با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط نور دستگاه در دراز مدت وجود دارد، اسکنر در ابتدای روز وضعیت نور دستگاه را چک می کند تا در صورت نیاز نسبت به تغییر ال-ای-دی ها اقدام گردد. بدین صورت اسکنر آیوا همیشه رنگ واقعی سنگ را اسکن می کند و اگر یک سنگ توسط دو اسکنر آیوا اسکن شود، عکس آن ها کاملا یکسان خواهد بود.

Standard
|

Standard —

هوش مصنوعی

سنگ های تولیدی کارخانه با سایز زیر یک متر به علت تغییرات رنگ در اسلب ها، نیاز به دسته بندی و سورت شدن بر اساس رنگ دارند که معمولا در کارخانه ها توسط کارگران انجام می شود. این روند به علت تغییر رنگ سنگ ها در طول روز به علت جابجایی خورشید، خستگی چشم کارگران و دلایل دیگر معمولا با خطا همراه می باشد.
دستگاه آیوا با استفاده از هوش مصنوعی که مخصوص سنگ های هر کارخانه ساخته می شود کار سورت کردن را با دقت بسیار بالا انجام می دهد و عدد سورت آن بر روی سنگ چاپ می شود که به راحتی قابل دسته بندی است. هوش مصنوعی آیوا قابلیت سورت کردن تمامی رنگ ها را در صورت سفارش کارخانه دارد.