رنگ بندی سنگ تراورتن کدام است؟ بهترین رنگبندی تراورتن چیست؟

بهترین رنگ بندی سنگ تراورتن + عکس

سنگ تراورتن چیست؟

تراورتن یک سنگ طبیعی فوق العاده مقاوم و فشرده است و جزء سنگ‌های ساختمانی پرطرفدار محسوب می‌شود. به طور خاص، تراورتن یک سنگ رسوبی شیمیایی است که عمدتاً از مواد معدنی کربنات کلسیم تشکیل شده است. تراورتن به علت تنوع بالای رنگ و مقاومت و چسبندگی قابل توجهی که دارد، به طور گسترده در ساخت نمای داخلی و بیرونی ساختمان بکار می‌رود. در ادامه مطلب درباره رنگ بندی سنگ تراورتن و بهترین راه عکس برداری باکیفیت از سنگ ها با استفاده از دستگاه اسکنر سنگ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رنگ بندی سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از تنوع رنگی بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر می‌تواند در سبک‌های نما و معماری‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه به انواع رنگبندی تراورتن می‌پردازیم.

سنگ تراورتن خاکستری

تراورتن خاکستری

این رنگ تراورتن چندان متداول نیست اما شیک است و جلوه جذابی به محیط می‌بخشد. رنگ خاکستری همچنین در اسلب‌هایی با جلوه تراورتن یا تراورتن مصنوعی بکار می‌رود.

سنگ تراورتن زرد یا لیمویی

سنگ تراورتن زرد یا لیمویی

سنگ تراورتن زرد به طور گسترده در کشورهای خاورمیانه و همچنین ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال حاضر در آمریکا نیز محبوب است. این نوع سنگ، زمینه‌ای کرم رنگ با رگه‌های زرد تیره دارد. این رنگ برای نمای داخلی و خارجی خانه، یک انتخاب ایده آل است.

سنگ تراورتن صورتی

صورتی، رنگ معمول تراورتن است. تراورتن صورتی با زمینه صورتی روشن و دارای رگه‌ها و سایه‌های متمایز است. تراورتن کرم صورتی و سفید صورتی، دو نمونه از متداول‌ترین سنگ‌های تراورتن صورتی هستند.

سنگ تراورتن بژ

سنگ تراورتن بژ

سنگ تراورتن بژ، یکی دیگر از رنگ‌های رایج تراورتن است که حتی در سطح جهانی، محبوبیت دارد. سطح تراورتن بژ می‌تواند موج دار یا بدون موج باشد. این سنگ در ساخت نرده سنگی، راه پله، راهرو، کف سازی و همچنین در نمای خارجی ساختمان به کار می‌رود. رنگ ملایم سنگ تراورتن بژ باعث ایجاد فضای آرام بخش در محیط مورد استفاده خواهد شد.

سنگ تراورتن گردویی

سنگ تراورتن گردویی

تراورتن گردویی دارای ساختار فشرده و یکنواخت و همچنین رنگ زمینه بژ تیره و گرم است و رگه‌های کرم رنگ ظریف دارد. تراورتن گردویی به طور کلی در دو نوع روشن (تراورتن گردویی روشن) و تیره (تراورتن گردویی تیره) یافت می‌شود.

سنگ تراورتن قرمز

سنگ تراورتن قرمز

تراورتن قرمز بدون شک خاص‌ترین رنگ بندی سنگ تراورتن است که تنها در کشور ایران تولید و فراوری می‌شود. سنگ تراورتن قرمز می‌تواند موج دار یا بی موج باشد و اغلب در نمای بیرونی ساختمان بکار می‌رود. تراورتن قرمز در طیف‌های رنگی مختلف و به همراه رگه‌های‌ روشن کرم تا سفید شیری موجود است. تراورتن قرمز آذرشهر، معروف‌ترین سنگ تراورتن قرمز است.

سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن سفید، بسیار محبوب و پرطرفدار است.  تراورتن سفید به طور گسترده در نمای داخلی و بیرونی ساختمان بکار می‌رود. زمینه این سنگ به رنگ سفید یا سفید کرم است و رگه‌های بژ، سیلور و عسلی دارد. تراورتن سفید می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با سنگ‌های رنگی دیگر در سبک‌های مختلف طراحی مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ تراورتن عسلی

تراورتن عسلی غالبا برای نماهای بیرونی ساختمان به کار می‌رود اما می‌توان از آن برای ساخت قرنیز و سنگ بغل پله نیز استفاده کرد. رنگ زمینه این سنگ تراورتن، عسلی بوده و دارای هاله‌های کرم رنگ است. تراورتن عسلی می‌تواند موج دار یا بی موج باشد که نوع بی موج آن محبوبیت بیشتری دارد.

سنگ تراورتن کرم روشن و تیره

تراورتن کرم روشن و تیره جزء سنگ‌های پرکاربردی هستند که در نمای بیرونی ساختمان، دیوار راه پله، پارکینگ و سنگ دیوار لابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ تراورتن کرم می‌تواند در ساخت نمای رومی، کلاسیک، مدرن و ایتالیایی بکار رود.

سنگ تراورتن قهوه‌ای

تراورتن قهوه‌ای می‌تواند روشن یا تیره باشد. سنگ تراورتن قهوه‌ای روشن معمولا دارای رگه‌های قرمز و سفید است و برای ساخت کفپوش و در نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراورتن قهوه‌ای تیره یا شکلاتی به دلیل رنگ نسبتا تیره خود قیمت پایین‌تری دارد و غالبا به عنوان سنگ مکمل در نما و دیوارهای فضای داخلی و خارجی به کار می‌رود.

بهترین رنگبندی تراورتن چیست؟

بهترین رنگبندی سنگ تراورتن به نوع کاربرد و سبک نما بستگی دارد.

هنگام انتخاب رنگ سنگ تراورتن باید سبک کلی ساختمان و فضای مورد نظر خود را در نظر بگیرید. مورد دیگری که اهمیت دارد، سایز و اندازه فضا است. رنگ‌های روشن‌تر برای فضاهای کوچکتر مناسب هستند و رنگ‌های تیره‌تر در فضاهای بزرگتر، بهتر به نظر می‌رسند. رنگ‌های سفید، قرمز، گردویی، زرد، خاکستری و صورتی ازمحبوب‌ترین رنگ‌ها برای سنگ طبیعی تراورتن هستند که بر حسب سلیقه و سبک معماری‌تان می‌توانید از آنها استفاده کنید.

  • اگر نمای ساختمان شلوغ پر زرق و برق است، سنگ‌های تراورتن با رنگ روشن و ساده انتخاب مناسب‌تری هستند.
  • بهترین رنگ سنگ تراورتن برای نمای رومی (کلاسیک)، سنگ تراورتن سفید و کرم و یا کرم است.
  • بهترین رنگ سنگ تراورتن در نمای مینیمال یا ساده، رنگ‌های ساده و روشن مانند کرم و عسلی است.
  • بهترین رنگ سنگ تراورتن برای نمای ترکیبی (ترکیب سنگ و آجر یا سنگ و سرامیک) شامل سیلور، قرمز، زرد و شکلاتی است.

عکس برداری باکیفیت از سنگ تراورتن

تنوع رنگی سنگ تراورتن به حدی بالاست که می‌تواند در تمام سبک‌های معماری و طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. اما مشاهده رنگ بندی تراورتن به طور دقیق در انتخاب سنگ‌ها نکته مهمی است! زیرا امکان تغییر رنگ در عکس‌های عکاسی شده معمولی به دلایل گوناگون وجود دارد که در نتیجه ممکن است شما رنگ واقعی سنگ را مشاهده نکنید.

شرکت آیوا برای حل این مشکل دو دستگاه تولید کرده است، در نتیجه دیگر لازم نیست نگران رنگ و طرح سنگ‌های انتخابی خود باشید. دستگاه اسکنر سنگ آیوا و دستگاه سورت سنگ آیوا به ترتیب برای سنگ‌های اسلب و تایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیفیت عکس‌ برداری این دو دستگاه به قدری بالا بوده که می‌توانید رنگ و طرح دقیق سنگ را مشاهده کنید. استفاده از این دستگاه‌ها هم برای فروشندگان سنگ و کارخانه دارها ارزنده بوده و هم به مشتریان برای انتخاب سنگ کمک بیشتری می‌کند.

این مشکل تنها در انتخاب سنگ تراروتن نیست بلکه از این دستگاه برای اسکن و عکس برداری باکیفیت از تمامی عکس‌ها می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

مزایای عکس برداری با کیفیت در صنعت سنگ

استفاده از هوش مصنوعی ویژگی‌های کاربردی بسیاری به این دستگاه‌ها اضافه کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در آیوا در تماس باشید.

عکس استاندارد

در دستگاه اسکنر آیوا برای عکس برداری، از دوربین های کالیبر شده استفاده شده که باعث می شود عکس سنگ با رنگ واقعی آن در شرایط استاندارد کاملا برابر باشد.
با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط نور دستگاه در دراز مدت وجود دارد، اسکنر در ابتدای روز وضعیت نور دستگاه را چک می کند تا در صورت نیاز نسبت به تغییر ال-ای-دی ها اقدام گردد. بدین صورت اسکنر آیوا همیشه رنگ واقعی سنگ را اسکن می کند و اگر یک سنگ توسط دو اسکنر آیوا اسکن شود، عکس آن ها کاملا یکسان خواهد بود.

Standard
|

Standard —

هوش مصنوعی

سنگ های تولیدی کارخانه با سایز زیر یک متر به علت تغییرات رنگ در اسلب ها، نیاز به دسته بندی و سورت شدن بر اساس رنگ دارند که معمولا در کارخانه ها توسط کارگران انجام می شود. این روند به علت تغییر رنگ سنگ ها در طول روز به علت جابجایی خورشید، خستگی چشم کارگران و دلایل دیگر معمولا با خطا همراه می باشد.
دستگاه آیوا با استفاده از هوش مصنوعی که مخصوص سنگ های هر کارخانه ساخته می شود کار سورت کردن را با دقت بسیار بالا انجام می دهد و عدد سورت آن بر روی سنگ چاپ می شود که به راحتی قابل دسته بندی است. هوش مصنوعی آیوا قابلیت سورت کردن تمامی رنگ ها را در صورت سفارش کارخانه دارد.