تفاوت جت پرینتر صنعتی و دستی چیست؟

تفاوت جت پرینتر صنعتی (اتوماتیک) و جت پرینتر دستی

جت پرینتر چیست؟

جت پرینتر از ماشین آلات صنعتی پرکاربردی است که در صنایع تولیدی مختلف نظیر چوب و ام دی اف، کارخانجات تولید سنگ و سرامیک، کارخانجات تولید شیشه و آینه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه جهت ثبت و درج اطلاعات متغیر بر روی محصولات (یعنی اطلاعاتی که نمی‌توان آنها را از قبل در بروشور یا لیبل محصول درج کرد) مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، سری ساخت و … به کار می‌رود. به طور کلی جت پرینترها به ۲ دسته جت پرینتر دستی و جت پرینتر صنعتی طبقه بندی می‌شوند. در ادامه مطلب درباره تفاوت بین این دو صحبت خواهیم کرد. لازم به ذکر است شرکت آیوا تولید کننده دستگاه جت پرینتر صنعتی با بالاترین دقت و کیفیت است.

جت پرینتر دستی چیست؟

چاپ جت پرینتر دستی به صورت درشت نگار است و از آن معمولا در صنایع کوچک استفاده می‌شود. این نوع جت پرینتر که به آن جت پرینتر پرتابل (قابل حمل) نیز گفته می‌شود، وزن سبکی دارد. این جت پرینتر به صورت دستی و توسط اپراتور مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این جت پرینتر سنسور ندارد.

سرعت و قیمت جت پرینتر دستی پایین‌تر از نوع صنعتی بوده و برای تیراژهای پایین مناسب است. جت پرینترهای دستی می‌توانند اطلاعات را در ۶ خط چاپ کنند و برای این کار به کارتریج نیاز دارند. کار با این دستگاه ساده و آسان است. فقط کافی است شاسی آن را با دست بگیرید و محصول مورد نظر را مقابل آن نگه دارید.

مزایای جت پرینتر دستی

استفاده از جت پرینتر دستی با مزایای زیر همراه است:

  • قابل استفاده در هر مکان
  • قیمت پایین
  • سایز کوچک و سبک وزن
  • مناسب برای درج اطلاعات روی محصولات بزرگ و سنگین

جت پرینتر صنعتی چیست؟

جت پرینتر صنعتی یا اتوماتیک نسبت به نوع دستی، سرعت و دقت بالاتری دارد و برای چاپ اطلاعات در تیراژ بالا به کار می‌رود. این نوع جت پرینتر دارای سنسور است. بنابراین می‌تواند محصول مقابل خود را به صورت خودکار شناسایی کرده و اطلاعات را روی آن چاپ کند. جت پرینتر صنعتی به راحتی نصب می‌شود، استهلاک پایینی دارد و می‌تواند از رنگ‌های متنوع در هنگام چاپ اطلاعات استفاده نماید.

این نوع جت پرینتر می‌تواند چاپ را به صورت ریز نگار و درشت نگار انجام دهد. جت پرینتر صنعتی، عملکرد ساده‌ای دارد؛ این دستگاه روی نوار نقاله نصب می‌شود و در آخرین مرحله بسته بندی، اطلاعات مورد نظر را روی محصول درج می‌کند. در صنایعی نظیر کارخانجات آب معدنی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی و … از این دستگاه استفاده می‌شود.

مزایای جت پرینتر صنعتی

موارد زیر، مهم‌ترین مزایای استفاده از این دستگاه هستند:

  • سرعت چاپ بالا
  • امکان چاپ بر روی سطح زبر، مرطوب و غبارآلود
  • کاربرد آسان
  • امکان شمارش محصولات در هنگام چاپ
  • استهلاک پایین

تفاوت جت پرینتر صنعتی و دستی چیست؟

با وجود آنکه هر دو نوع دستگاه برای چاپ اطلاعات متغیر روی محصولات به کار می‌روند اما هر کدام از آنها برای پروژه‌های خاصی مناسب هستند.

کاربرد جت پرینتر اتوماتیک صنعتی

جت پرینتر اتوماتیک برای صنایعی که به چاپ در تیراژهای بالا نیاز دارند، مناسب است. این نوع جت پرینتر در یک محل ثابت نصب می‌شود و قابلیت جابجایی ندارد. عملکرد جت پرینتر اتوماتیک به لطف سنسور آن کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت اپراتور است. سرعت چاپ بالا و استهلاک پایین از سایر مزایای این جت پرینتر هستند. اما این دستگاه قیمت بالایی دارد و سنگین وزن است.

کاربرد جت پرینتر دستی

جت پرینتر دستی برای چاپ در تیراژهای پایین و صنایع کوچک مناسب است. قیمت پایین و قابلیت حمل از مزایای جت پرنیتر دستی هستند. اما استفاده از این نوع جت پرینتر به اپراتور آموزش دیده نیاز دارد و از دقت بالایی برخوردار نیست.

نوع جت پرینتر قیمت سنسور عملکرد تیراژ وزن دقت
دستی پایین ندارد توسط اپراتور و به صورت دستی انجام می‌شود. پایین سبک وزن کم
صنعتی بالا دارد کاملا اتوماتیک (توسط سیستم کامپیوتری کنترل می‌شود) بالا سنگین زیاد

 

کدام جت پرینتر برای من مناسب است؟

جت پرینتر مناسب برای شما به زمینه کاری، ابعاد و حجم محصول و تعداد تیراژهای مورد نظرتان بستگی دارد. اگر در صنعتی فعالیت دارید که مستلزم چاپ در تعداد بالا با سرعت زیاد است، جت پرینتر اتوماتیک مناسب شما خواهد بود. اما اگر کارگاه کوچک یا متوسطی دارید که نیاز به تیراژ بالایی ندارد، جت پرینتر دستی با سرعت پایین می‌تواند یک انتخاب منطقی باشد.

خرید جت پرینتر اتوماتیک (صنعتی)

جت پرینتر یک دستگاه جوهر افشان است که به منظور چاپ اطلاعات متغیر نظیر تاریخ تولید، بارکد، تاریخ انقضا و … روی محصولات بکار می‌رود. جت پرنیترها در دو دسته بندی اتوماتیک و دستی قرار می‌گیرند و هر کدام برای صنایع خاصی مناسب هستند. جت پرینترهای دستی و صنعتی از نظر قیمت، دقت، سرعت، عملکرد و تیراژ با یکدیگر تفاوت دارند. اگر با توجه به مطالب گفته شده، جت پرینتر اتوماتیک برای کار شما مناسب است، می‌توانید برای خرید جت پرینتر صنعتی و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آیوا در تماس باشید.

عکس استاندارد

در دستگاه اسکنر آیوا برای عکس برداری، از دوربین های کالیبر شده استفاده شده که باعث می شود عکس سنگ با رنگ واقعی آن در شرایط استاندارد کاملا برابر باشد.
با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط نور دستگاه در دراز مدت وجود دارد، اسکنر در ابتدای روز وضعیت نور دستگاه را چک می کند تا در صورت نیاز نسبت به تغییر ال-ای-دی ها اقدام گردد. بدین صورت اسکنر آیوا همیشه رنگ واقعی سنگ را اسکن می کند و اگر یک سنگ توسط دو اسکنر آیوا اسکن شود، عکس آن ها کاملا یکسان خواهد بود.

Standard
|

Standard —

هوش مصنوعی

سنگ های تولیدی کارخانه با سایز زیر یک متر به علت تغییرات رنگ در اسلب ها، نیاز به دسته بندی و سورت شدن بر اساس رنگ دارند که معمولا در کارخانه ها توسط کارگران انجام می شود. این روند به علت تغییر رنگ سنگ ها در طول روز به علت جابجایی خورشید، خستگی چشم کارگران و دلایل دیگر معمولا با خطا همراه می باشد.
دستگاه آیوا با استفاده از هوش مصنوعی که مخصوص سنگ های هر کارخانه ساخته می شود کار سورت کردن را با دقت بسیار بالا انجام می دهد و عدد سورت آن بر روی سنگ چاپ می شود که به راحتی قابل دسته بندی است. هوش مصنوعی آیوا قابلیت سورت کردن تمامی رنگ ها را در صورت سفارش کارخانه دارد.