بهترین رنگ سنگ برای نمای رومی کدام است؟

نمای رومی چیست؟

نمای رومی به نمایی گفته می‌شود که شامل ستون‌ها، قرنیزها و قوس‌های گرد و عریض بوده و دو طرف آن متقارن است. در واقع نمای رومی، جزئیات و پیچیدگی‌های بسیاری دارد و از سقف بلند، سر ستون‌های بزرگ و پنجره‌های بند صاف یا قوس دار بهره می‌برد. استفاده از سبک رومی در نمای بیرونی ساختمان باعث می‌شود که ظاهری مجلل، پر ابهت و کلاسیک پیدا کند. علاوه بر این، نمای رومی از مُد نمی‌افتد و زیبایی آن با نورپردازی مناسب، چندین برابر می‌شود. در ادامه مطلب درباره بهترین رنگ سنگ برای نمای رومی و بهترین سنگ برای نمای ساختمان بیشتر صحبت می‌کنیم.

سنگ‌های قابل استفاده در نمای رومی

در نمای رومی، سنگ اصلی‌ترین متریال سازنده است. بنابراین نوع سنگ بکار رفته برای ساخت نمای رومی اهمیت بسیاری دارد. در نمای رومی باید از سنگی استفاده شود که بتواند طرح و شکل نمای رومی را به خوبی به نمایش بگذارد. انواع سنگ‌های قابل استفاده در نمای رومی شامل موارد زیر هستند:

سنگ گرانیت:

سنگ گرانیت یکی از سخت‌ترین سنگ‌های ساختمانی بوده و در برابر اشعه UV مقاوم است بنابراین رنگ آن در اثر تابش خورشید، تغییر نمی‌کند. اکثر سنگ‌های گرانیت از سطح صاف و ساب پذیری بالایی برخوردارند اما از نظر رنگ، تنوع کمتری نسبت به سایر سنگ‌ها دارند.

سنگ تراورتن:

یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های نما محسوب می‌شود و بیشتر از سایر سنگ‌ها در ساخت نمای رومی به کار می‌رود. سنگ تراورتن به دلیل خرج و فرج، چسبندگی بسیاری دارد و به راحتی از نمای ساختمان جدا نمی‌شود. همچنین تراورتن در برابر اشعه UV مقاوم است و رنگ آن نیز در اثر تابش نور خورشید ثابت می‌ماند. این ویژگی‌ها در کنار تنوع رنگی بالا باعث شده که تراورتن به پرکاربردترین سنگ در ساخت نمای رومی تبدیل شود. برای مشاهده رنگ بندی سنگ تراورتن روی لینک درج شده کلیک نمایید.

سنگ مرمر:

مرم یک نوع سنگ طبیعی دگرگونی است که ظاهر مجلل و قیمت بالایی دارد. به همین در ساخت نمای رومی ساختمان‌های مجلل و گرانقیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ چینی:

سنگ چینی، قدرت چسبندگی بسیار بالایی با ملات دارد، در برابر فشار و ناملایمات جوی مقاوم است و جذب آب پایینی دارد. رنگ روشن سنگ چینی باعث می‌شود که گرما را کمتر به خود جذب ‌کند. بنابراین یک گزینه مناسب برای ساخت نمای رومی در مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

سنگ‌های فوق در اکثر شرایط آب و هوایی مقاوم هستند و چسبندگی بالایی دارند که این امر باعث می‌شود به خوبی به نمای بیرونی متصل شوند.

بهترین سنگ برای نمای رومی

به طور کلی سنگ تراورتن، بهترین سنگ برای نمای رومی محسوب می‌شود زیرا ویژگی‌های برجسته‌ای دارد که آن را به مناسب‌ترین گزینه برای نمای رومی تبدیل می‌کند، از جمله:

  • تقریبا با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگاری دارد.
  • مقاومت و تراکم بالایی دارد که باعث دوام بالاتر نمای رومی خواهد شد.
  • به طور گسترده عرضه می‌شود و دسترسی به آن آسان است بنابراین استفاده از آن در نمای رومی، هزینه پایین‌تری خواهد داشت.
  • ساب پذیری بالا و تراش پذیری مطلوبی دارد و می‌تواند با جزئیات بیشتری، نقوش و طرح‌های نمای رومی را به نمایش بگذارد.
  • طیف رنگی بسیار متنوع و رنگ‌های روشن متعددی دارد ک با سبک نمای رومی کاملا متناسب هستند.

بهترین رنگ سنگ برای نمای رومی

رنگ‌های روشن، بهترین رنگ سنگ برای ساخت نمای رومی هستند زیرا می‌توانند جزئیات نمای رومی را به خوبی نشان دهند. لازم به ذکر است که سنگ‌ به کار رفته در نمای رومی به یک یا دو رنگ محدود می‌شود. با توجه به اینکه رنگ‌های روشن، مناسب‌ترین گزینه برای نمای رومی هستند، دو رنگ کرم و سفید غالبا در ترکیب با هم در نمای رومی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین سنگ‌های تراورتن سفید و کرم که در نمای رومی ساختمان بکار می‌روند، شامل موارد زیر هستند:

  • سنگ تراورتن سفید و کرم عباس آباد
  • سنگ تراورتن سفید و کرم حاجی آباد
  • سنگ تراورتن کرم یزد
  • سنگ تراورتن کرم طرق
  • سنگ تراورتن ابیانه
  • سنگ تراورتن آتشکوه
  • سنگ تراورتن دره بخاری

نحوه انتخاب سنگ مناسب نما

نمای رومی، یک نمای کلاسیک است که برگرفته از ویژگی‌های معماری روم باستان می‌باشد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین متریال نمای رومی، سنگ است. نمای رومی، جلوه و شکوه خاصی به ساختمان می‌بخشد و در اغلب موارد با استفاده از سنگ‌های رنگ روشن ساخته می‌شود. بهترین سنگ برای نمای رومی، سنگ تراورتن است زیرا مقاومت زیاد، تنوع رنگی بالا و قیمت مقرون بصرفه‌ای دارد و همچنین پیاده سازی طرح‌ها و نقوش نمای رومی به خوبی روی آن انجام می‌شود. دو مورد از بهترین رنگ سنگ برای نمای رومی، سنگ‌های تراورتن کرم و سفید هستند که می‌توانند جزئیات معماری رومی را به خوبی به نمایش بگذارند.

با استفاده از دستگاه اسکنر سنگ آیوا که از هوش مصنوعی بهره برده است می‌توان سنگ‌هایی با یک طیف رنگی و طرح را انتخاب کرد. در این صورت هماهنگی سنگ‌ها بیشتر شده و نما ظاهری دوچندان زیباتر خواهد داشت. اما این تنها یک بخش از کاربرد این دستگاه است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت آیوا در تماس باشید.

عکس استاندارد

در دستگاه اسکنر آیوا برای عکس برداری، از دوربین های کالیبر شده استفاده شده که باعث می شود عکس سنگ با رنگ واقعی آن در شرایط استاندارد کاملا برابر باشد.
با توجه به اینکه احتمال تغییر شرایط نور دستگاه در دراز مدت وجود دارد، اسکنر در ابتدای روز وضعیت نور دستگاه را چک می کند تا در صورت نیاز نسبت به تغییر ال-ای-دی ها اقدام گردد. بدین صورت اسکنر آیوا همیشه رنگ واقعی سنگ را اسکن می کند و اگر یک سنگ توسط دو اسکنر آیوا اسکن شود، عکس آن ها کاملا یکسان خواهد بود.

Standard
|

Standard —

هوش مصنوعی

سنگ های تولیدی کارخانه با سایز زیر یک متر به علت تغییرات رنگ در اسلب ها، نیاز به دسته بندی و سورت شدن بر اساس رنگ دارند که معمولا در کارخانه ها توسط کارگران انجام می شود. این روند به علت تغییر رنگ سنگ ها در طول روز به علت جابجایی خورشید، خستگی چشم کارگران و دلایل دیگر معمولا با خطا همراه می باشد.
دستگاه آیوا با استفاده از هوش مصنوعی که مخصوص سنگ های هر کارخانه ساخته می شود کار سورت کردن را با دقت بسیار بالا انجام می دهد و عدد سورت آن بر روی سنگ چاپ می شود که به راحتی قابل دسته بندی است. هوش مصنوعی آیوا قابلیت سورت کردن تمامی رنگ ها را در صورت سفارش کارخانه دارد.